woensdag 22 maart 2017

Lente fietstocht door Rotterdam


De winter is voorbij en de natuur ontwaakt weer. En nu de temperatuur weer wat aangenamer wordt is het heerlijk om op de fiets te stappen op zoek naar mooie plekjes in Rotterdam!
De skyline van Rotterdam is van verre te zien. Vanuit het Kralingse Bos is toch wel mijn favoriet. De enorme torens in het centrum vormen een mooi geheel. 
Op de voorgrond zie je nog even de huizen in Kralingen, tot over een paar weken als de bomen weer groen worden.



Ook in Crooswijk wordt het lente. Langs veel oevers en wegen zijn lange rijen bollen geplant die ieder jaar weer het voorjaar aankondigen en de grijze dagen wat vrolijker maken. Rotterdam heeft veel singels, zoals de Boezemsingel in Crooswijk.
De treurwilgen hangen hun groene sluiers uit over het water.


Op de Binnenrotte heeft het reuzenrad weer plaats genomen om iedereen Rotterdam van grote hoogte te laten zien. 
Ben jij er al in geweest? Tot en met 9 april draait het rad zijn rondjes en kun je genieten van uitzicht ovr de Markthal, bibliotheek, Potlood en Kubuswoningen. Ik sla even over, ik heb last van hoogtevrees en zo'n wiebelend bakje is dus niks voor mij helaas.




Vlakbij de Markthal is de Wijnhaven waar oud en nieuw samen komen. 
De hoge torens met de oude schepen en in de verte het Witte Huis, ooit het hoogste kantoorpand van Europa. Niet te geloven toch?



En door naar de Maas, lekker wandelen of fietsen langs de kade. Altijd mooi!




Terug fietsend kom ik langs het Haringvliet. Het Witte Huis en de woontorens vanaf de andere kant. Ook zo'n favoriete plek van mij.


Echt genieten die enorme perken met krokussen in Kralingen. 
Mijn lentefietstocht zit er bijna op. Maar ik moet even afstappen op de Avenue Concordia om een paar foto's te maken. Voor je het weet zijn ze uitgebloeid.



Jolanda


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...