donderdag 26 mei 2016

Heerlijke evenementen dit weekend in Rotterdam!

Er is weer een aantal heerlijk evenementen dit weekend in Rotterdam. Ik geef je 2 tips voor een lekkere invulling van je weekend.

Zo is de Fenix Food Factory jarig en wordt 2 jaar!
Vrijdag 27, zaterdag 28 en zondag 29 mei gaan ze dat vieren.
Natuurlijk samen met Jordy's Bakery, Meneer Tanger, Stielman Koffiebranders,Firma Bijten, Booij Kaasmakers, Bosch&deJong boekverkopers,CiderCider, Rechtstreex Rotterdam, zaak.acht en de Kaapse brouwers!
Ik weet nog dat ze bijna open gingen ruim 2 jaar geleden en ik een kijkje nam....


Nu zijn ze niet meer weg te denken uit Rotterdam en naast Rotterdammers brengen ook toeristen graag een bezoekje aan deze unieke plek met het bijzondere uitzicht op de Wilhelminapier.
In de 2 jaar hebben ze zich enorm ontwikkeld tot een volwaardige Food Factory!

Ik kom er regelmatig en maakte al een aantal posten over de Fenix Food Factory. En dit weekend kunnen we allemaal het feestje mee vieren met allerlei activteiten. 


Asia aan de Maas is een ander evenement waar het draait om lekker eten en drinken. Wij waren niet zo lang geleden op Bali dus ik heb heel veel zin om weer even terug te keren naar dat heerlijke Aziatische gevoel.
En voor de magische geuren en kleuren uit Azië hoef ik Rotterdam nu dus niet te verlaten. Naast de Markthal op het grasveld waan je je in Aziatische sferen. 


Heerlijk eten, genieten van traditionele optredens bij 'Asia aan de Maas' en de toegang is gratis!
Het festival is van vrijdag 27 mei tot en met zondag 29 mei. 



Azië aan de Maas is onderdeel van Stadsfestival Op z'n Rotterdams.
Op verschillende plekken in het centrum van Rotterdam kunnen we weer genieten van cultuur, kunst, muziek en lekker eten. Naast alle eetgelegenheden zijn alle winkels in het centrum op vrijdag 27 mei 22.00 uur open, zaterdag 28 mei tot 21.00 uur en op zondag 29 mei tot 18.00 uur
Zeven Rotterdamse hotspots (winkelgebieden) worden door middel van een Kunstroute van Rotterdamse Iconen, vanaf Rotterdam Centraal, aan elkaar verbonden. 
Ik ben erg benieuwd naar de Kunstroute van levensgrote Rotterdamse Iconen. Ik spotte de Markthal bij het CS.



De hotspots worden ingericht als Azië aan de Maas, de Kookgoot, de Ramblas, Montmartre, Vintage Plaza, Madison Avenue en de Markthal. Hier kom je theater-, dans-, of muziekoptredens tegen.
Ook wisselen kunst, live painting, exposities en troubadours elkaar af.
Kijk hier voor de Kunstroute en de hotspots.
Deze kunstenaars gingen op het plein van het Centraal Station aan de slag onder het motto #rdamlivepaint!


Dit wordt dus een weekend genieten van lekker eten en drinken maar ook van allerlei culturele en creatieve optredens.
Fijn weekend en ik kom je vast ergens tegen:)

Jolanda


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...