zaterdag 16 april 2016

Ovation of the Seas was in Rotterdam tijdens maidentrip!



De Ovation of the Seas, een van de grootste cruiseschepen ter wereld, was vrijdag even in Rotterdam. Het schip vaarde vanuit Southampton z'n maidentrip en kwam tijdens deze eerste zeevaart 's ochtend in een enorme regenbui bij de Wilhelminakade van de Cruiseport Rotterdam aan.

De Ovation of the Seas is 347 meter lang en ruim 41 meter breed. Er kunnen  een kleine 5000 passagiers meevaren. Het schip van de Amerikaanse rederij Royal Carribean is onlangs opgeleverd door de Meyer Werft in Papenburg. Het doet vanuit Southampton een aantal korte vaartochten voordat het voor een langere periode vertrekt naar de nieuwe thuisbasis Tianjin in China.
Ik bekeek het schip van allerlei hoeken met als doel het aan het eind van de middag uit te zwaaien. Helaas gooide de regen weer roet in het eten....
In deze blog een serie die ik begon op de Boompjeskade, en vervolgde aan de andere kant van de Erasmusbrug op de Willemskade en Westerkade. Met een prachtig uitzicht vanuit alle kanten op dit enorme cruiseschip tegen de achtengrond van de Wilhelminapier. En de zon kwam zelfs af en toe even door de wolken













De donkere lucht komt dichterbij en als ik de brug overga voel ik de eerste druppels.
Fotograferen is bij niet meer te doen zoals je ziet aan de druppels op mijn lens.
Gelukkig kan ik schuilen onder de hoge gebouwen op de Wilhelminapier.

















Na een lange tijd wachten, het schip zou om 18.00 uur vertrekken maar lag er om 19.00 uur nog, besluit ik totaal verkleumd en nat naar huis te gaan. Als ik om 19.45 de straat van mijn huis in fiets, hoor ik de scheepstoeter het vertrek van de Ovation of the Seas aankondigen.


Maar ik krijg genoeg herkansingen!
Er arriveren dit jaar een recordaantal cruiseschepen in Rotterdam. Maar liefst 62 schepen doen de stad aan met in totaal tienduizenden welvarende toeristen. Ovation of the Seas is het kleine ‘zusje’ van de Harmony of the Seas, het grootste cruiseschip ter wereld dat op 24 mei in Rotterdam arriveert. 
Wil je ook een kijkje komen nemen als er een cruiseschip ligt afgemeert, kijk dan hier voor aale cruiseschepen die Rotterdam aan gaan doen dit cruiseseizoen.
http://www.cruisereiziger.nl/aankomsten/aankomsten-nederland/aankomsten-rotterdam/

Jolanda
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...