zondag 28 juni 2015

Fotoworkshop in Blijdorp.


 

Zaterdag heb ik genoten van een fotografieworkshop van Blijdorps huisfotograaf Rob Doolaard, natuurlijk in Blijdorp. Vanaf de 2e wereldoorlog zit de dierentuin op de huidige locatie en de laatste jaren wordt er veel vernieuwd en komen de dieren steeds meer in een natuurlijke omgeving.
 Rob is een enthousiaste verteller en een zeer ervaren fotograaf. In een aantal dierentuinen in Nederland maakt hij regelmatig foto's naast allerlei andere vormen van fotografie die hij (heeft) beoefend.
Ik heb een ontzetten leuke dag gehad en veel tips gekregen die ik kan gaan gebruiken. Een aanrader dus!
Na de workshop heb ik nog een rondje door de dierentuin gemaakt. De kleintjes, zoals hierboven een van de ijsbeertjes, waren wel mijn favoriet zoals je kunt zien.




We gingen ook nog achter de schermen in het Oceanium en konden er oa een kijkje nemen bovenin het enorme bassin waar je in het Oceanium doorheen loopt



 




Enig idee wat dit zijn?  
(minikwalletjes)

Leuk om de schildpad nu van onder te zien!

 














Naast de dieren is vooral de speeltuin een grote favoriet bij de kinderen.
Het treintje rijdt door heel Blijdorp en is ideaal voor gezinnen met kleine kinderen want de dierentuin is behoorlijk groot geworden.










Wat een lieverd dit kleintje, het is dat ze achter glas zitten want anders....













Ik heb enorm genoten van deze dag en besloten om na onze vakantie weer een jaarabonnement te gaan nemen om regelmatig een bezoekje te kunnen brengen.
Want er is nog zoveel dat ik niet heb gezien.

Blijdorp ligt vlakbij CS Rotterdam en is ook makkelijk per auto bereikbaar. Als je wit gaan, koop dan je ticket vooraf via  internet, dat scheelt een paar euro. 
Rob Doolaard geeft regelmatig fotografieworkshops oa in Blijdorp en zeker voor nog niet zo ervaren fotografen, een aanrader.

Jolanda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...