zondag 26 april 2015

Waarheen op Koningsdag in Rotterdam?!

Wat is er allemaal te doen op de 2e Koningsdag in Rotterdam?

foto uit serie die ik maakte voor House of Seasons Kralingen

Natuurlijk kijk ik eerst naar Koningsdag op TV in Dordrecht.
En dan de stad in!

Festivals
Voor de dansers onder ons zijn er de hele dag op heel veel verschillende plekken in de stad betaalde festivals zoals in het Kralingse Bos Festival met veel DJ's, Oranjebitter aan de Parklaan met oa Typhoon en presentatie door Hans Klok en er is het Koningsdagfestival aan de voet van de Erasmusbrug.



Vrijmarkt en ander vertier
Bij Hotel New York is er ook muziek tijdens Kingsday@HotelNewYork.
Als je doorloopt richting FenixFoodFactory kun je hier Koningsdag vieren met spelletjes en muziek en natuurlijk de lekkere hapjes van oa Jordy's Bakery en een echt Rotterdams biertje van de Kaapse Brouwers.
Op het bijliggende Delipein kunnen de rolschaatsen aan op de Royal Rollerdisco naast de vrijmarkt en ander vertier.

Vrijmarkten vind je door het hele centrum, voor de kinderen zijn er speciale plekken op de Binnenweg en de Witte de Withstraat. Lekker snuffelen naar speelgoed, boeken, tasjes en te gek servies. Of zlef met een kleedsje de kasten leegverkopen. Hier tussendoor is ook veel gezelligheid, muziek en lekker eten en drinken van over de hele wereld. Want Koningsdag is altijd een multicultureel feestje in Rotterdam.



Ik ben benieuwd wat ik weer tegen ga komen maar het wordt vast heel gezellig.
De foto's maakte ik vorig jaar toen ik eerst naar Kralingen en later naar de vrijmarkt in het centrum ben geweest.

Voor iedereen alvast een hele gezellige dag!

Jolanda
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...