vrijdag 24 april 2015

5.000.000 Markthal-shoppers!

Vandaag werd de 5 miljoenste bezoeker in de Markthal verwelkomd. Niet te geloven dat in nog geen 7 maanden tijd, zoveel mensen een bezoekje hebben gebracht. Ik kom er regelmatig dus een aantal van die bezoekers dat ben ik.



En dat is meer dan bij het Vrijheidsbeeld in NY of de Blauwe Moskee in Istanboel.
De Efteling heeft 4 miljoen bezoekers per jaar en Blijdorp 1,6. De entree is gratis maar dan nog....gemiddeld 24000 bezoekers per dag. En toch voelt het bijna nooit druk.
Het is groot en vooral hoog. Met een prachtig plafond, een groot kleurrijk kunstwerk.
En wil je rustig rondkijken, ga gewoon aan het eind van de middag of begin van de avond.
Ik weet zeker dat je met wat lekkers naar buiten loopt.
Er zijn trouwens veel eetplekjes in de hal en ook in de 'plint' van de Markthal zitten allemaal restaurantjes. Dus hou daar rekening mee.
En voor wie hier nog niet is geweest, een greep uit de foto's die ik maakte. De eerste serie is van de openingsavond waar we zo lang naar uitkeken.












 Maar ook bij daglicht is het genieten van de kleuren op de kramen en boven je hoofd.






De laatste foto's van de Markthal maakte ik vorige week vanaf weer een nieuw bijzonder gebouw: het Timmerhuis. Op loopafstand van de Markthal zoals je ziet.
Genoeg reden dus om eens langs te komen of om een rondleiding te doen bij Markthaltours die ik ook heb gedaan. Want het is zo gaaf om de Markthal van bovenaf te zien.


Gefeliciteerd Markthal!


Jolanda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...