vrijdag 13 maart 2015

Happy B-day CS Rotterdam!


Vandaag 13 maart, een jaar geleden, was de grote dag: koning Willem Alexander opende het prachtige Centraal Station in Rotterdam. Na 7 jaar bouwput konden we genieten van dit bijzondere nieuwe gebouw.
Verschillende oude elementen komen terug in dit CS zoals de klok en de letters op de voorgevel.
Een jaar geleden wijdde ik een aantal posten aan dit unieke gebouw en alle feestelijkheden er omheen. Lees HIER meer over de opening.
Ik kom regelmatig op het CS onderweg naar een leuke bestemming. Deze keer liep ik er weer eens langs met mijn camera. 


Ik begon aan de zijkant op de foto hierboven, weer eens een andere kijk op het gebouw met het enorme stalen dak.
Hieronder nam ik wat afstand en zie je de punt tussen het Groothandelsgebouw en de torens van het Central District.







Inzoomen op het dak levert bijzondere plaatjes op.  
Het plein voor het CS is bijna klaar en de kunnen we over de rode loper naar de Maas.


Gefeliciteerd Centraal Station en nog vele vele jaren!

Jolanda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...