zondag 21 december 2014

Lekker X-mas Swanmarkten



Traditiegetrouw is de kersteditie van de Swan Market in de Fenixloods op Katendrecht. Een locatie die goed past bij de originele, zelf gemaakt en bijzondere dingen die er verkocht worden.
Dit jaar voor het eerst ook op vrijdagavond en dat leek me een mooi moment om eens lekker rond te gaan kijken. Ik laat jullie een paar bijzondere kramen zien.
 


Als een van de eerste kramen kwam ik het bedrijfje Laroid tegen met hele bijzondere kartonnen figuren die beplakt zijn met (gebruikte) landkaarten. Voor de Rotterdamse uitsnedes zijn ook Rotterdamse plattegronden gebruikt. De skyline en de Markthal: zo herkenbaar. Ik vind ze supergaaf!
Net als de herten en elanden trouwens.
Op hun website is alles te bestellen en je kunt ook iets op maat laten maken.




De Fenixloods is nog steeds in gebruik voor evenementen. Tot een paar dagen geleden was er nog de expositie '200 greatest paintings' te zien.


En nu dus Xmas Swan.




Mooie spullen genoeg zoals je ziet maar de volgende kraam waar ik even stil stond was die van More than Canvas
Ik vond het gelijk fantastisch: mooie prints op 'dirty old canvas'. Stoer en kreukelig, je kan ze inlijsten maar ook met een tapeje of buddies aan de muur ophangen. Er zijn standaard afbeeldingen maar je kunt ook een eigen foto gebruiken en laten printen. 
De mooie prints kwamen me wel bekend voor en toen ik in gesprek kwam bleek Lynda er al eens een blogpost aan te hebben gewijd. Ik nam er natuurlijk een paar mee, binnenkort kun je op Franse Lelie zien waar ze terecht zijn gekomen! Ze hebben een mooie site en ze zijn ook op Instagram te volgen.




De volgende kraam waar ik bleef hangen was die van Inge van Sjaal met verhaal. Al eerder heb ik haar verhaal gedeeld op mijn andere blog Franse Lelie. Mooie producten uit Nepal, Thailand en Bali die Inge persoonlijk inkoopt bij 17 (vrouwen)projecten. Alles wordt dus op eerlijke wijze gemaakt. Gave sjaals, kleurrijke sieraden, vilten producten en ze heeft altijd weer nieuwe leuke dingen. Ook deze keer ging ik niet met lege handen weg.  



En nog even lekker verder slenteren, het was niet zo heel druk vrijdagavond en dat was voor mij als bezoeker best fijn. 







Vlak voor ik naar buiten ging, liep ik tegen deze stand aan van StockhomeMooie woon en lifstyle artikelen van allerlei ontwerpers. En heel bijzonder, hun eigen Bèèèèh stool! 




Ook zij hebben een prachtige webshop.


Het was weer een mooie Swan market en ik hoop dat jullie leuke ideetjes hebben opgedaan.
Alle bedrijfjes zijn gelinkt dus je kan zo doorklikken naar de webshops en sites:)


Jolanda



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...