zondag 16 november 2014

Hij komt, hij komt....ook in Rotterdam!



Zaterdag kwam de Sint weer in ons land en na vele jaren (mijn kinderen zijn groot) ging ik weer eens een kijkje nemen bij zijn aankomst in Rotterdam.Vooraf had ik een tour door De Rotterdam. Helaas was het weer mistig en kon ik uit De Rotterdam weinig mooie plaatjes maken, maar dat maakte de intocht meer dan goed! Hij kwam natuurlijk aanvaren over de Maas en meerde aan bij de Erasmusbrug waar veel kinderen waren verzameld.




Na zijn ontvangst op het podium door de burgemeester ging de Sint met zijn Pietengevolg op rijtoer door het centrum. Zo'n 140 traditionele Pieten, die natuurlijk wat lekkers hadden voor de kinderen, kwamen met hem mee.

 
 

 



Af en toe moest de zak met snoepgoed worden bijgevuld onderweg maar dat was goed geregeld. 
Er was wat lekkers voor alle kinderen onderweg.
Van alle commotie vooraf in de media was in Rotterdam weinig te merken. In onze multiculturele stad zijn veel kinderen met een ander kleurtje en ze waren ook ruimschoots bij de intocht aanwezig.






 
 



Ik heb genoten van een gezellige intocht, gelukkig was het droog, en alle kinderen hebben vast gisteravond hun schoentje gezet!

Jolanda



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...