woensdag 10 september 2014

SummerLabb, spelend de toekomst in



Op het plein aan de voet van de Erasmusbrug stond, tijdens de Wereldhavendagen, het SummerLabb,  De Stad van de Toekomst.
Terwijl ik stond te kijken wat er allemaal te doen was op het plein, werd ik aangesproken door een bekend gezicht. Het was  Jan Douwe Kroeske, hij is initiatiefnemer van dit project en vertelde me een en ander.



 

Kinderen konden allerlei proefjes doen, jumpen in duurzaam isolatiemateriaal en vooral beleven hoe je op een verantwoorde manier kunt leven en met het milieu om kunt gaan. 
Maar het was natuurlijk vooral leuk!
Kijk maar mee.
  

  



 

Ook de 'grote mensen' werd een spiegel voor gehouden. Waar komt die spijkerbroek vandaan....en hoe zit dat eigenlijk met ons voedsel. We gooien zo veel, zo snel weg.






De opvouwbare huizen waren van allerlei gerecycled materiaal gemaakt. 
Het Summerlabb paviljoen is ontworpen door TU studente Floor v Schie.
Bovenop het paviljoen had ik het mooiste uitzicht vertelde Jan Douwe me, en dat klopte. 
  








Een mooi initiatief dat samen met Universiteiten, duurzame bedrijven en kennisinstellingen, ons op speelse wijze kennis laat maken met innovaties op gebied van duurzaamheid.


Jolanda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...