maandag 7 juli 2014

Werelds museum


In het Scheepvaartkwartier aan de Maas staat een prachtig museum.


Bij de opening van het terras Wereld aan de Maas liet ik al wat zien van het grandioze uitzicht en de Wereldse aankleding.



Ik mocht ook een kijkje binnen nemen en bij hoge uitzondering binnen foto's maken bij de tentoonstelling die er is.




Tot september is er de tentoonstelling Future Pass 3.0
Een combinatie van oosterse en westerse kunsttradities. Ofwel Animamix, een kleurrijke verhalende kunstvorm vol humor en satire en het geeft een beeld van de huidige samenleving waar de jeugd centraal staat. 3 kunstenaars tonen hun bijzondere werk, sculpturen en schilderijen.





Het schilderij hierboven vind ik echt supermooi, mag zo boven de bank...wel verhuizen naar een iets groter huis!



Daarnaast heeft het museum een prachtige vaste collectie van oa boeddhistische kunst.


Zaterdag 10 mei bezocht de Dalai Lama het Wereldmuseum en heeft de unieke tempelopstelling 
ceremonieel ingewijd.  Het feit dat Zijne Heiligheid deze tempelruimte ceremonieel inwijdde 
bevestigt dat deze opstelling voldoet aan de spirituele uitgangspunten van het Tibetaans 
boeddhisme. De inwijding is een kroon op het werk van zowel de verzamelaars als het museum te 
noemen.




Ik vond het heel bijzonder om rond te lopen in het museum en de prachtige collectie te zien. Ik heb maar een piepklein deeltje laten zien dus de moeite waard om heen te gaan.

Naast een museum is er ook ruimte voor goede horeca en de mogelijkheid om er een evenement te organiseren. Toen ik er was stond alles klaar en het zag er waanzinnig mooi uit! Wat een feest om hier te dineren.




Het Wereldmuseum: een werelds museum!

Jolanda


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...