donderdag 10 juli 2014

Rotterdam by night

Eerder vaarden we al over de Maas langs het centrum van de stad. Klik voor een terugblik. Het ging schemeren en we vaarden door een prachtig gedeelte van de havens. Dit houden jullie te goed, nu eerst naar het laatste stuk van de Spidorondvaart. We vaarden de Maashaven in om het ss Rotterdam van een anderen kant te kunnen bekijken. 


Ook een hele andere kijk op de Erasmusbrug hieronder.
Doordat we vaarden kon ik geen statief gebruiken en kon de sluiter van m'n camera niet heel lang open en moest ik met een hoge ISO fotograferen. De foto's geven dus wat ruis.



Op de Wilhelminapier ligt hotel New York omringt door moderne architectuur.



In zwart-wit en in kleur. Het blijft een fotogenieke brug!


 


Ik vond het prachtig om deze avondvaart te maken, wat een prachtig gezicht vanaf het water. De havenpost komt dus binnenkort.

Er komen steeds meer internationale reisgidsen over Rotterdam uit. 
Afgelopen week werd ik bij de Binnenrotte aangesproken door 2 Chinese meisjes die met een Chinees reisgidsje naar me toe kwamen om de weg te vragen. Ze lieten een foto van winkeltjes zien met allerlei Chinese tekens erbij maar waar ook 'Nieuwemarkt' bij stond. Dat is toch leuk, ze gingen lekker shoppen!

Jolanda


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...