zondag 15 juni 2014

Verborgen tuinen in Rotterdam, 1


Dit weekend konden we weer de Verborgen Tuinen van Rotterdam bezoeken. Particulieren maar ook groepstuinen en tuinen bij musea zetten letterlijk de tuinpoorten open.
Overal was de ontvangst hartelijk en lieten de tuineigenaren trots hun tuin zien. Er stond soms koffie en thee met wat lekkers klaar, er waren stekjes te koop en er werd enthousiast verteld.
Zaterdag heb ik een aantal tuinen gezien in het centrum en het Westen van Rotterdam. In deze post een impressie van a die mooie en zeer verschillende tuinen.


Ik begon op de Dakakker boven op een kantoorgebouw in het centrum. Hier een paar foto's, binnenkort een aparte post over dit bijzondere project.



Erna door naar de tuin in het parkje aan de WestKruiskade, hemelsbreed 100 meter van het Centraal Station, maar een oase van rust...dagelijks van 12-14 uur open.



Ik fietste door richting het Westen waar veel statige oude huizen staan aan prachtige singels.
Deze tuin werd omschreven als de Catwalk.










 

Hierna belandde ik in een oase van verschillende planten en bloemen.....



Doorkijkje naar de buren!




Mijn volgende tussenstop waren 2 binnentuinen in huizencomplexen in de wijk Spangen. 
Ieder had een eigen tuintje of balkon en in het middenterrein was een gezamenlijke tuin. 





Mooie plekken om te wonen en de wijk weer leefbaar te maken.



Ik nam een kijkje op het Dakpark waar ik al eens eerder was, KLIK.
Ook hier binnenkort een aparte post over.

  

En als laatste fietste ik naar een huis in Nieuw Delfshaven.




Onder dit terras ligt de parkeergarage!
En ook in de straat was het een kleurrijke boel, de tonnen zijn beschilderd door de heer des huizes.


Ik heb ontzettend genoten en dat was nog maar dag 1.
Op zondag ging ik richting Hillegersberg en het Noorden van de stad.

Ook hier kwam ik bijzondere tuinen tegen, van een klein daktuintje tot een waar landgoed aan de Bergse AchterPlas. Binnenkort meer dus.

Jolanda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...