dinsdag 17 juni 2014

En nog veeeeel meer bloemen in de Verborgen Tuinen, 2

Zaterdag was al een heerlijke dag maar zondag was misschien nog wel mooier! Heel veel bloemen, prachtige privétuinen, een klein dakterras en een hele grote tuin...beide met een fantastisch uitzicht. En dat allemaal in deze post!






De eerste tuinen lagen dicht bij elkaar vlak bij de Rotte. Daarna ging ik door naar Hillegersberg en zag hier een van mijn favoriete tuinen van dit weekend.








Zelfs bij de voordeur stonden bloemen. Het leuke van veel tuinen is dat je door het huis gaat om in de tuin te komen, heel bijzonder dat mensen hun huis en tuin zo openstellen.



De mooiste papavers zag ik hier, wat een plaatje.





Aan de BergsePlas was een heel groot huis met daarbij een hele grote tuin. Er was een hele route uit gezet. 


Op dit plekje at ik even een boterhammetje dat ik had meegenomen.




Een eigen ophaalbruggetje, fontein, boothuis, speeltuin, overal fraai aangelegde zitjes en pottenhoekjes.....gewoon perfect.









Wat een heerlijkheid om hier te wonen. Ik fotografeer op dit soort dagen bewust weinig van de huizen omdat het tenslotte om de tuinen gaat. 


Na een bezoekje aan bovenstaande openbare tuin kwam ik in het Liskwartier bij tuinarchitect de Tuinfabriek. Wat een plaatje van een tuin, alles klopte! De creatieve oplossing voor de groentebakken vind ik erg leuk.





Het is eigenlijk een buitenhuis, praktisch en mooi, gezellig en leefbaar.


Een klein stukje verder om de hoek ligt dit kleine dakterras- wel 3 trappen omhoog - waarvan een gedeelte bestaat uit potten en een gedeelte uit dakbeplanting. En wat een uitzicht met de stad in de verte.





En als laatste nog een wat traditionelere tuin...



Ik heb enorm genoten van al die mooie, vaak verborgen, groene en bloemige Rotterdamse plekjes.
Ik wil alle tuineigenaren bedanken voor het open zetten van hun huizen en tuinen en hun enorme enthousiasme. 


Jolanda


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...