vrijdag 2 mei 2014

Zin in een lentewandeling door kleurrijk Trompenburg?

Gistermiddag brak de zon door, stapte ik op mijn fiets. De eerste tussenstop was Trompenburg Arboretum en Tuinen. En wat heb ik daar genoten! Wandel mee door het prachtige park dat ooit ontstond in de 19e eeuw bij buitenplaats Zomerlust.
In de jaren '50 en '60 werd de tuinen open gesteld voor publiek en uitgebreid met tuin Woudestein en Perenhof. In 2000 kwam tuin Excelsior er nog bij.
Een heerlijke oase van rust in een drukke stad.













































En zo eindigen we weer bij het begin. Een lange fotoserie maar er is ook zoveel moois te zien.
Er worden regelmatig activiteiten gehouden.
Zondag 4 mei is er een verkoop van eenjarigen
Op 10 en 11 mei zijn er de voorjaarsplantendagen met de verkoop van vaste planten en andere leuke artikelen. Echt een aanrader, ik ga zeker weer even kijken of ik nog wat moois voor de tuin tegen kom.

Jolanda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...