dinsdag 13 mei 2014

Uitzwaaien!

En dan is de dag voorbij en gaat het ms Rotterdam als eerste Rotterdam verlaten. 
Alles wordt in gereedheid gebracht.



Van een van mijn trouwe volgsters Gerry kreeg ik de volgende informatie in een reactie op mijn vorige post,waarvoor dank:


"MS Rotterdam is eigendom en vlaggenschip van de Holland-Amerikalijn. Het schip is gebouwd in Italië en ingericht met kunst en antiekvoorwerpen. Het schip staat altijd onder het gezag van Nederlandse kapiteins. De Royal Princess is het vlaggenschip van de Princessvloot en is ook gebouwd in ItaliëBeide schepen varen over de hele wereld en het was sinds 10 jaar dat er twee cruiseschepen tegelijk de haven aandeden.



Het ms Rotterdam komt regelmatig terug en ook andere cruiseschepen leggen aan de Wilhelminapier aan, een compleet overzicht vind je hier.
In september en oktober komt een van de grootste cruiseschepen ter wereld langs: Oasis of the Seas dat 5500 passagiers kan vervoeren en 2000 bemanningsleden heeft....
De cruiseterminal wordt uitgebreid en gemoderniseerd want volgend jaar worden er zo'n 60 cruiseschepen verwacht! Rotterdam is HOT.


Maar terug naar zaterdag, na een tijd wachten op de Erasmusbrug in behoorlijke rukwinden vertrok het ms Rotterdam rond 17.00 uur. Soepel werd ze langs de Royal Princess geloodst en op weg naar de volgende haven.














En dan wordt er midden op de Maas nog even gedraaid...of het niks is!







Tot volgende week!

Ik vond het een prachtig gezicht ondanks het miezerige weer. Zelfs de zon kwam, door al waaide het ontzettend hard op de brug en moest ik mezelf soms vasthouden aan de reling.
Thuis gekomen was ik verkleumd en ben ik onder een warme douche gaan staan om weer op te warmen. Je moet er wat voor over hebben....

Jolanda


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...