woensdag 21 mei 2014

Grootste kunstwerk is af!


Herkennen jullie de Markthal nog? Eind januari was ik er -klik- en moest er nog veel gebeuren. 
Nu is de binnenwand, het grootste kunstwerk ter wereld genaamd 'de Horn of Plenty' van Arno Coenen, klaar! Kijk hier voor prachtige foto's van deze 11.000 m2 dat nu al een bijnaam heeft: de Sixtijnse kapel van Rotterdam. Het moet overweldigend om hier onder te staan en de megagrote vissen, bloemen, groente en fruit in de mooiste kleuren boven je te zien.
Zaterdag is 'de dag van de bouw' en is oa de Markthal open. Dus ik ga een kijkje nemen en ik hoop ook binnen foto's te kunnen maken, al zal ik niet alleen zijn.



Deze week was ik al in de buurt en liep ik een rondje om de Markthal, van alle kanten bijzonder.



De Markthal staat aan de Binnenrotte die dinsdag en zaterdag helemaal vol staat met marktkramen.
En waar ooit Rotterdam ontstond. 



En zo wordt de Markthal in de bloemetjes gezet.
Op de eerste verdieping van de grote Bibliotheek is een leuk terras waar vandaan je een mooi uitzicht hebt.
De moeite waard om eens langs te gaan net als de bibliotheek zelf trouwens.



Dit gaat dus hard! 
Het glas zit erin, de binnenwand is af, de appartementen zijn te bezichtigen en de meeste bouwkranen zijn verdwenen. Een vloeroppervlak ter grote van een voetbalveld vol met kramen en restaurantjes met de lekkerste dingen.
In oktober gaat het open....ik kan niet wachten!




In mijn vorige post liet ik jullie de FenixFoodFactory zien, eigenlijk het kleine broertje van de Markthal.
Leuk dat dit in Rotterdam naast elkaar bestaat.

Jolanda


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...