zondag 6 april 2014

Rotterdam uit De Rotterdam!

Gisteren maakte ik tijdens het festival Motel Mozaique, een Rem Koolhaas/OMA-fietstour met Parfum de Boem Boem  (what's in a name!)
"Rotterdam verandert snel en ingrijpend. Bouwputten, hijskranen en sloopkogels scheppen chaos in het straatbeeld en kondigen een nieuw begin aan. Met zinnenprikkelende wandel- en fietsroutes verleidt Parfum de BoemBoem bewoners en bezoekers van Rotterdam de veranderingen van de stad mee te beleven. Parfum de BoemBoem is gestart in 2008. Begeleid door gidsen fiets je door de stad, om afscheid te nemen van wat is geweest, te vieren wat er nu is en wat er nog gaat komen. Deelnemers laten zich masseren op de bouwplaats, leren over bouwprocessen, ontmoeten architecten en verhalenvertellers, proeven van de plaatselijke bouwplaatsflora, verdwalen in sloopgebieden en laten zich trakteren op opera, rap, fanfare en sterke verhalen."
Regelmatig organiseren zij bijzondere routes en het is zeker de moeite waard om hun website en facebookpagina in de gaten te houden en eens mee te gaan. Binnenkort meer over de hele tour die ik maakte, maar deze post gaat over, voor mij, het hoogtepunt.
Een van de door Rem Koolhaas ontworpen gebouwen die we tegenkwamen was natuurlijk De Rotterdam. Het gebouw komt op veel van mijn foto's voor en is dominerend aan de Maas. Maar een kijkje van binnenuit op de stad leek me fantastisch. Geniet mee! (soms zie je wat weerspiegelingen in het glas, maar ik vind ze te mooi om ze jullie te onthouden)

Willemskade en Erasmus MC





Noordereiland

Willemsbruf en Hef
  

Geen woorden bij dit uitzicht nodig vanaf de 22e. Hoe moet het zijn op de 44e?
Er was een korte uitleg door een van de OMA architecten in de korte tijd dat we er waren, erg interessant maar ik heb vooral genoten van deze beelden.

Jolanda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...