zondag 16 maart 2014

Kleur op CS en we volgen de rode loper!


Misschien een raar begin maar mijn laatste post over CS begint in de fietsenstalling....ook deze is fantastisch!


Naar beneden met de roltrap en een plekje zoeken in een van de 14 gangen, niet zo moeilijk want bij iedere gang staat aangegeven hoeveel vrije plaatsen er zijn. Bizar gewoon. 


Bove komend sta je midden op het stationsplein waar het ontzettend kleurrijk is door de modellen die in prachtige designs rondlopen.






Een feestje om te zien en het publiek geniet duidelijk. 


 Binnen zijn optredens op het podium in de hal. Als ik binnenloop zingt John Buijsman, meer Rotterdammer is er volgens mij niet, samen met het Artvark Saxophone Quartet.




Ook hier kijk je weer je ogen uit. 



We gaan aan de wandel, de feestelijkheden achter ons latend.


Zelfs de 150 platanen op het plein voor het CS zijn uniek. Ze zijn gekweekt in een Y-vorm, de Y die in het vorige station een grote rol had in de kolommen van de overkapping.



Ik loop richting het centrum langs de Westersingel, het begin van de rode loper richting de Maas.
Nog een klein opstakel langs want er wordt nog hard gewerkt om het laatste stukje van de verbinding te maken en daarom is het op de hoek West Kruiskade even slalommen.


In het water van de Westersingel liggen zilveren en gouden Google Map-pins om de route aan te geven.


De oude Pauluskerk heeft een nieuw onderkomen gekregen. Een van de bijnamen is de gehaktbal, ik kan me er iets bij voorstellen. het is nog steeds een plek voor vluchtelingen en daklozen om even bij te tanken.


Langs de singel is het heerlijk wandelen en een mooie route onderweg naar winkels en musea.
Onderweg kun je genieten van de kunstwerken of even op een bankje bijkomen.
Er zijn veel restaurants te vinden, aan het begin in de buurt van de West Kruiskade veel Chinese restaurant. Niet zo gek bij het Rotterdamse Chinatown in de buurt.



We stoppen de wandeling voor nu op de hoek van de Oude en Nieuwe Binnenweg. Ik sloeg linksaf de Oude Binnenweg op, wordt vervolgd dus.
Maar eerst nog een post over het gebied rond de Fenixloods, volgende week is er tenslotte weer Swanmarket!

Jolanda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...