zondag 16 februari 2014

We gaan van Plein 1940 naar het Deliplein!



Plein 1940, met het beroemde beeld van Zadkine, de verwoeste stad. Ofwel de man zonder hart, symboliserende de stad Rotterdam waarvan het hart werd verwoest tijdens het mei-bombardement.
Er is veel commotie rond dit beeld momenteel, want veel Rotterdammers willen het verplaatsen naar het plein voor het nieuwe CS station. En ook veel niet....


Dit is de richting waarin ik ga lopen, langs het open lucht Havenmuseum, via de Erasmusbrug langs hotel New York richten Katendrecht. 


Het Havenmusem en Maritiemmuseum horen echt in Rotterdam. 
Het Havenmuseum bestaat uit veel schepen, kranen en allerlei andere voorwerpen uit de haven van 1850-1970. Het is erg leuk om hier tussen door te lopen en alles is vrij toegankelijk.


De Erasmusbrug blijft indrukwekkend en aan de overkant zie je de nieuwe kolos aan de Maas: De Rotterdam liggen. Kantoren, een hotel en appartementen bevinden zich in deze enorme gebouwen. 


Vanaf de brug heb je zo'n mooi uitzicht alle kanten op.


De Rotterdam, 44 verdiepingen hoog!


Een aantal musea kom ik onderweg tegen, waaronder Museum Rotterdam en het Nederlands Fotomuseum.



Het fantastische Hotel New York, op verzoek van Gerry:) 
Een uitgebreide post volgt binnenkort, Gerry!


Ik heb ze vandaag heel veel voorbij zien varen: de watertaxi, het leukste vervoermiddel van Rotterdam.


Ik blijf het een mooi plaatje vinden. De brug is van alle kanten uniek.


Tussenstop voor een kopje thee....echt op een hele leuke locatie!


Eindpunt bereikt, het Delipein op Katendrecht!
In vogelvlucht mijn route vandaag, de komende tijd ga ik inzoomen op alles waar ik langs ben gekomen want ik was heen en terug zo'n 3 uur aan de wandel. Het was heerlijk zonnig weer, maar de wind op de brug was KOUD!


En het is een route die fotogeniek is, want wat heb ik veel camera's gezien vandaag.
Ik heb enorm genoten vandaag en zoals gezegd, er komen nog een aantal inzoomposten.

Jolanda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...