maandag 3 februari 2014

Design in de vernieuwde Kunsthal


Afgelopen zaterdag was de heropening van de Kunsthal. Een van de tentoonstellingen die er nu zijn, is S.H.O.E.S., over hoge hakken en echte liefde!


Maar eerst moest ik naar binnen door de nieuwe ingang. De officiƫle opening door de burgemeester was net geweest, dus ik was iets te vroeg en moest even in de rij.


Maar binnen liep ik door het volle restaurant en langs het winkeltje, altijd leuk! 



Langs een eregalerij met posters van eerdere tentoonstellingen...en de aankondigingen van de huidige tentoonstellingen.




Eerst dus naar SHOES...500 damesschoenen van allerlei topontwerpers.
Ware kunstwerkjes en de meest futuristische creaties zag ik voorbij komen.


Maar of je er nou lekker op loopt:)
Wandelen jullie mee?





 

Tussen de tentoongestelde schoenen waren ook 'live' veel topstukken aan damesbenen te zien.


  










En dit was mijn topstuk vandaag!


Een van de andere tentoonstellingen gaat over Marimekko, een Fins designmerk. Ik kende het niet maar vond het erg tijdloos en vrolijk. 









Aan het eind van de middag was een concert van de Kik, een echte Rotterdamse band die lekkere Beatles-achtige muziek maken met daarop Nederlandse teksten met een Rotterdam accent. 



Een leuke middag dus. 
Met schoenen waar ik nooit op zou kunnen lopen...en kleding die ik nooit zou dragen maar wel erg mooi om te zien allemaal. 
Tentoonstellingen die echt passen in de Kunsthal.
*********
Dinsdag, morgen dus, wordt ook de tentoonstellling: De tweede wereldoorlog in 100 voorwerpen, geopend door Koning Willem Alexander.


Ik loop terug van het Museumpark richting centrum om de metro naar huis te nemen. 


Veel foto's in deze post, voor meer info over de tentoonstellingen, klik op de linkjes.

Jolanda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...